-

3G چیست چه می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟! ۱۳۹۳/۱۰/۲۶

ارسال به :
 
3G  چیست چه می‌کند  و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟!
بعد از وارد شدن رایتل به جمع اپراتورها بیش از پیش با اصطلاحاتی همچون 3G و یا شبکه مخابراتی نسل سوم مواجه می شدیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که 3G چیست ویا چه امکاناتی را در اختیار ما می گذارد؟ با اینکه این تکنولوژی دیگر قدیمی شده و چندان امروزی و جدید نیست اما برای آنکه پاسخ را بیابید و کمی هم به اطلاعات‌تان افزوده شود با ما همراه باشید.
3G چیست ؟
شبکه‌های مخابراتی از دیرباز همراه ما بوده‌اند و نسل به نسل با پیشرفت مواجه شده‌اند، سلولار آنالوگ برای نخستین نسل این شبکه‌ها بود و دیجیتال PCS مربوط به نسل دوم آن هاست. نسل سوم،  3rd Generation   را به اختصار 3G می‌نامند. 3G در واقع شبکه‌ای با تکنولوژی سلولی است که علاوه بر تماس‌های تلفنی، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا را نیز ممکن می سازد. 3G با شبکه‌های بی سیم مخابراتی GSM،TDMAو CDMA سازگاری داشته و  EDGE علامتی اختصاری که تاکنون زیاد به چشم دیده‌اید به طور اختصاصی برای بهبود پهنای باند 3G طراحی شده است. جدیدترین نسخه 3G نیز HSPA+ نام دارد که موجب افزایش سرعت دانلود و آپلود خواهد شد.
مروری بر تاریخچه 3G
حال که با 3G آشنا شدید بیایید نگاهی نیز به گذشته آن بیندازیم. برای نخستین بار کمپانی معتبر و قدرتمند NTT DoCoMo (ان‌تی‌تی دو‌کو‌مو) تصمیم گرفت تا از 3G بهره ببرد. ژاپنی‌ها نخستین کسانی بودند که از 3G استفاده کردند. جالب است بدانید که آنها در نخستین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱ مشغول استفاده از نسل سوم شبکه‌های مخابراتی بودند.

پس از ژاپن، سایر کشورها نیز به این نعمت دست یافتند و از آنجایی که استفاده از اینترنت بیش از پیش میان مردم رواج یافته بود، در نتیجه کمپانی‌های ارایه دهنده سرویس‌های مخابراتی در سال ۲۰۰۵ استفاده از 3G را گسترش دادند تا نقاط تحت پوشش با افزایش چشمگیری مواجه شود.
چرا باید از 3G استفاده کنیم؟
پیش‌تر به برخی قابلیت‌های نسل سوم شبکه‌های مخابراتی اشاره داشتیم. توسط 3G امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به شرح آنها خواهیم پرداخت:
1- دست یابی به اینترنت پرسرعت همراه: این روزها به هزار و یک دلیل نامشخص و نامعلوم(!) مدت زمان نسبتا زیادی را مشغول رفت آمد میان دو نقظه هستیم و از آنجایی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی دسترسی به اینترنت به امری ضروری تبدیل گشته در نتیجه در حال حرکت نیز به اینترنت نیازمندیم! 3G در حال سکون و هنگامی که بر روی کاناپه لم داده‌اید، می‌تواند تا در حدود ۲ مگابایت در ثانیه سرعت داشته باشد، موردی که حتی اکثر افراد و با اتصال به اینترنت از طریق wi-Fi نیز به آن دست نیافته‌اند!
اما اگر در حال پیاده روی در پارک باشید و سرعت حرکت شما کند باشد، با استفاده از 3G امکان دسترسی به سرعتی در حدود ۳۴۸ کیلوبیت در ثانیه برای شما ممکن می‌شود. حال فکرش را بکنید که با سرعت نسبتا زیادی در حال حرکت هستید به عنوان مثال در اتومبیل خود نشسته اید و با سرعتی بالا به جلو می‌روید در این حالت نه تنها دسترسی به اینترنت قطع نخواهد شد بلکه می‌توانید تا ۱۲۸ کیلوبیت در ثانیه نیز سرعت داشته باشید.
2- اینترنت مداوم و بدون قطعی: گاهی اوقات پیش آمده که هنگام گشت و گذار در اینترنت هستید و یا قصد دانلود فایلی را در گجت همراه خود دارید که ناگهان مخاطب خاص به شما زنگ می‌زند! در چنین حالتی اگر در حال استفاده از شبکه‌های قدیمی G2 باشید بدون شک اتصال به اینترنت قطع خواهد شد، از طرفی مکالمه با مخاطب خاص، چندان کوتاه هم نیست(!) پس در این تایم طولانی نیز که می‌توانستید فایل‌های نسبتا حجیمی را دانلود کنید، رسما چیزی دستگیرتان نشده است اما اگر از 3G استفاده کنید دیگر اتصال به اینترنت قطع نخواهد شد، حتی اگر در حال مکالمه باشید.
3- تماس ویدیویی و ویدیو کنفرانس: تماس‌های ویدیویی در گذشته امری غیر قابل باور بود اما امروزه کاملا طبیعی است و اگر کسی را در حال گفت و گو به صورت تصویری با آن سوی مرزها ببینید چندان متعجب نخواهید شد، با استفاده از 3G امکان برقراری تماس ویدیویی ممکن شده است. بدین ترتیب می‌توانید همچون گذشته با مخاطب خاص تماس برقرار کنید و همزمان تصویر او را هم ببینید . حتی برقراری ویدیو کنفرانس نیز ممکن می‌شود به این ترتیب که گفتگوی ویدیویی و دو نفره شما به گفت و گویی چند نفره و ویدیویی تبدیل می‌شود.
4- پیام بفرستید: با اینکه بعد از روی کار آمدن برنامه‌هایی همچون وایبر و واتس اپ دیگر کسی از MMS برای انتقال محتوای چند رسانه‌ای استفاده نمی‌کند، اما 3G امکان استفاده از این قابلیت را نیز ممکن ساخته به این ترتیب که می‌توانید با سرعتی بالا فایلی چند رسانه‌ای را به راحتی برای شخص دیگری از طریق MMS بفرستید و وابستگی خودتان را به برنامه‌های یاد شده کاهش دهید.
5- بدانید در کجای دنیا هستید: 3G این قابلیت را دارد که موقعیت جغرافیایی شما را تشخیص داده و محل دقیق شما را بیابد. در نتیجه اگر تنها یک نقشه دیجیتالی در گجت خود داشته باشید، دیگر گم نخواهید شد.
6- آنلاین بازی کنید: امروزه بسیاری از گیمرها به سمت بازی‌های آنلاین پیش رفته‌اند و مدام در حال استفاده از آنها هستند. با استفاده از 3G و اینترنت بی نقص آن می‌توانید بر روی اسمارت فون خود مشغول بازی‌های آنلاین باشید و حتی در حال حرکت نیز بازی کنید. Clash Of Clans یکی از همین بازی هاست که طرفداران زیادی نیز در کشور پیدا کرده است.
حال که با 3G و قابلیت‌های بی نظیر آن آشنا شدید، دست به کار شوید و شما نیز به جمع استفاده کنندگان از نسل سوم شبکه‌های مخابراتی بپیوندید. برای استفاده از 3G ابتدا باید گجت مورد نظر شما از این نسل پشتیبانی کند سپس دستگاه خود را برای استفاده از 3G تنظیم کنید و مطمئن شوید که در منطقه شما تحت پوشش این نسل قرار گرفته است.


منبع : زوم تک , pc world 
 
تعداد بازدید : 3837 
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت
 
شرح نظر
پس از وارد کردن کد امنیتی دکمه ارسال را بزنید ( دو کلمه را با یک فاصله تایپ کنید )

 

آخرین اخبار

۱۴۰۱/۶/۲۷ دانلود رایگان فیلمهای آموزشی خود آموز PLC مشاهده مطلب ...
۱۳۹۹/۹/۲۳ دانلود رایگان فیلمهای خودآموز PLC و نرم افزارهای مرتبطDownload free PLC training videos and related software مشاهده مطلب ...
۱۳۹۶/۸/۱۶ ارسال مطلب از طریق کانال تلگرام و واتس آپ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۹/۵ مطالب ما را از کانال تلگرام و واتس آپ پیگیری نمائید مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۲۲ ارسال مطالب بصورت فایل پیوست مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۱۸ خبر فوری راه اندازی کانال تلگرام مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱۲/۲۳ سخنی با کاربران گرامی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ روش رفع خطا No license و پنجره خطا در Wincc Flexiable مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ نرم افزار کپی برداری و رایت و فرمت حافظه MMC ماشین PLC زیمنس سازگار با ویندوز سون مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ چاپ دوم کتاب کاربرد Step 7 در صنعت مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۶/۵ یادمان باشد مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱/۱۶ تشکر و قدردانی از عزیزان کاربر تا تاریخ 29-12-93 مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۲ واحد کنترل الکترونیک یا ECU مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ 3G چیست چه می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟! مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ کوچکترین کیس کامپیوتری جهان: Amplicity مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۳ دوربینی برای عکاسی های میکروسکوپی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ آمــوزش پارتیشن بندی در وینــــدوز7 بــدون نرم افـــــزار مشاهده مطلب ...